Municipiul Sighetu Marmației a semnat contractul de finanțare pentru implementarea Proiectului DIGITALIZARE MUNICIPIUL SIGHETU MARMAȚIEI, depus în cadrul Programului Național pentru Transformarea Digitală a Autorităților Publice Locale Digi Local.
Valoarea contractului este de 174999 lei, reprezentând suma totală alocată de la bugetul de stat.
Programul național pentru transformarea digitală a autorităților administrației publice locale va îmbunătăți interacțiunea dintre cetățeni, mediul de afaceri și sectorul public prin digitalizarea serviciilor publice și va sprijini direct autoritățile locale pentru creșterea eficienței și transparenței administrative.
Programul Digi Local, gestionat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, are 4 beneficii majore pentru administrațiile locale și pentru cetățeni:
– interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor și consiliilor județene cu http://xn--ghieul-5lc.ro/, platforma oficială de plăți online a statului român, pentru achiziționarea simplă, rapidă și sigură a serviciilor publice digitale;
-dezvoltarea de interfețe standardizate pentru comunicarea cu cetățenii, site-uri care să fie accesibile prin câteva clickuri, astfel încât cetățenii să utilizeze ușor și sigur serviciile publice electronice;
-consolidarea securității cibernetice la nivelul administrației locale, pentru că serviciile digitale locale sunt cele mai accesate de cetățeni;
-achiziția echipamentelor IT pentru creșterea capacității administrative și asigurarea interoperabilității, astfel încât cetățenii să nu mai facă drumuri inutile și să nu mai stea la cozi;
Obiectivele proiectului Digitalizare Municipiul Sighetu Marmației presupun achiziția de:
– Website oficial conform standardului MCID, un instrument modern și eficient de comunicare și furnizare de servicii electronice pentru cetățeni;
-Aplicație Monitor Oficial Local – o platformă digitală dedicată publicării transparente a documentelor oficiale și legale;
-Soluție de Securitate administrată, care oferă protecție împotriva amenințărilor cibernetice;
-Computere All-in-One;
-Înrolarea în Platforma Națională ROelD, PDURo, UESITUE prin intermediul cărora cetățenii vor beneficia de un mediu securizat pentru efectuarea plăților online, eliminând necesitatea prezenței fizice la ghișeele instituției și reducând timpul necesar procesării tranzacțiilor.
Proiectul propus va răspunde unei nevoi stringente de modernizare și eficientizare a activităților administrative ale Primăriei prin achiziția unor module informatice moderne și eficiente.