Garda Naţională de Mediu a dat peste 500 de amenzi, în valoare de 2.768.000 lei, în urma controalelor care au vizat Sistemul de Garanţie Returnare. Una dintre amenzi a fost dată administratorului SGR pentru că nu a asigurat preluarea ambalajelor de la punctele de returnare cu o frecvenţă care să nu perturbe buna funcţionare a comercianţilor.
Garda Naţională de Mediu arată, joi, într-o postare pe Facebook, că a desfăşurat, în perioada 5 iulie – 5 august, un control tematic la nivel naţional pentru verificarea implementării şi funcţionării Sistemului de Garanţie Returnare (SGR) la comercianţii care vând produse în ambalaje SGR şi la Administratorul SGR.
Principalele abateri privind legislaţia specifică SGR care au impus sancţionarea comercianţilor au vizat: obligaţia de a utiliza programul informatic pus la dispoziţie de administratorul SGR, pentru raportarea ambalajelor; obligaţia de a încheia contracte cu Administratorul SGR, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din HG nr.1074/2021; obligaţia de a organiza puncte de returnare pentru ambalajele SGR; obligaţia de a permite exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare; obligaţia de a se înregistra în baza de date gestionată de Administratorul SGR; obligaţia comercianţilor de a ţine evidenţa numărului total al produselor comercializate în ambalaje SGR; Totodată, pentru că nu a asigurat preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare cu o frecvenţă şi o manieră care să nu perturbe buna funcţionare a comercianţilor, Administratorul SGR a fost sancţionat cu amendă în valoare de 8.000 de lei.