Primăria Sighet lucrează la instalarea și operaționalizarea a două instrumente menite să ușureze relația cetățenilor cu administrația publică locală. Este vorba despre sistemul Docubox și terminale infoschioșc.
Sistemul Docubox, amplasat pe pietonală, lângă intrarea în primărie, este asemănător sistemului easy box, utilizat de magazinele online. Cetățenii vor accesa secțiunea Docubox de pe site-ull primăriei, unde vor putea selecta formularul sau documentul necesar, îl vor completa electronic și îl vor transmite. Înregistrarea formularului se va prelua automat, se va prelucra, se va confirma, apoi cetățeanul va fi notificat când poate ridica documentele în original de la Docubox, utilizând un cod numeric sau un cod QR unic.
Tot la primărie se instalează și câteva terminale infochioșc, destinate în general cetăţenilor care nu beneficiază de acces la internet şi care, din acest motiv, nu au acces la informaţiile din Portalul WEB al Primăriei. Acesta va putea fi utilizat de către cetăţeni pentru a accesa informaţiile din bazele de date ale subsistemelor de taxe şi impozite şi managementul documentelor.
Cele două sisteme vor deveni funcționale începând cu luna decembrie.