Societatea VITAL S.A. revine cu detalii în ceea ce privește problema apei care afectează orașul Șomcuta Mare cu localitățile aparținătoare Buciumi, Finteușul Mare și Vălenii Șomcutei. Problemele au apărut din cauza nivelului scăzut de precipitaţii înregistrat în ultimele luni, pe fondul secetei prelungite cu care ne confruntăm, debitul de apă din puţuri, drenuri şi diverse acumulări care înregistrează limite deosebit de scăzute.
Conform ’Planului de restricții și folosirea a apei în perioadele deficitare’, completat și actualizat conform anexei nr. 16 din Ordinul nr.9/ 06.01.2006 a Ministerului Mediului și Gospodăririi Apelor, respectiv cu cotele aferente fiecărei trepte, rezultate în urma consultărilor cu responsabilii din cadrul Sistemului de Gopsodărire a Apelor Maramureș, începând de miercuri 16 octombrie 2025, am constatat următoarele :
– toate cele trei fronturi de captare de pe raza orașului Șomcuta Mare au suferit o scădere drastică a debitului de apă în front, coborând sub nivelul de 350 metri cubi /zi. În condiițiile în care, pentru a acoperi necesarul de apă avem nevoie de circa 1000 metri cubi /zi, ne vedem nevoiți să intrăm în program de restricții în alimentarea cu apă în caz de secetă, treapta III.
Pe această cale, facem mențiunea că reprezentanții societății VITAL S.A. mențin o monitorizare atentă a resurselor de apă. Coeficientul de umplere din frontul de captare care asigură furnizarea apei către zonele mai sus amintite este de 45-60% din necesar.
Ne cerem scuze încă o dată pentru disconfortul creat, situația fiind independentă de voința noastră. Revenirea la programul normal de furnizare depinde de debitele înregistrate în frontul de captare, însă până atunci asigurăm cu precădere cantitatea de apă necesară instituțiilor care au nevoie, scolilor și grădinițelor din orașul Șomcuta Mare cu localitățile aparținătoare Buciumi, Finteușul Mare și Vălenii Șomcutei. Pentru restul populației apa va fi furnizată printr-un regim controlat, cu ore limitate de acces la apa din rețeaua de distribuție, pentru refacerea stocurilor de apă. Reluarea furnizării serviciului de alimentare cu apă în condiții normale va fi posibilă doar în funcție de disponibilitatea apei la sursă și dacă vor exista precipitaţii importante în perioada următoare.
Mulțumim pentru înțelegere și vă sfătuim să folosiți apa cu responsabilitate, evitând risipa, pentru a asigura o distribuție echitabilă și continuă. Atragem atenția că datorită lipsei de solidaritate socială din partea unora, mulți dintre utilizatorii noștri au rămas fără apă potabilă pentru băut și nevoile elementare!
Folosirea rațională a apei este o responsabilitate comună atât a furnizorului, cât și a utilizatorilor !
Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, dispeceratul VITAL S.A. vă stă la dispoziție la numerele de telefon. 0262/215150, 1, 2 și 0362/401052, 3, 0372752661.
Biroul de presă Vital