Strategia Ministerului Mediului de a înnoi parcul auto din România bate pasul pe loc. Deși sumele alocate de stat pentru cumpărarea de mașini noi sunt tot mai mari cu fiecare an, vechimea mașinilor care circulă pe străzi este peste media Uniunii Europene. Semn că românii aleg în continuare să își cumpere mașini la mâna a doua. Puterea de cumpărare scăzută și faptul că valoarea unei mașini noi scade în 3 ani, la jumătate, sunt explicațiile economiștilor pentru acest fenomen. Descurajarea cumpărării unei mașini vechi trebuie să se facă prin impunerea unor taxe, spun ONG-urile de mediu.
După 15 ani în care România a avut o singură strategie de înnoire a parcului auto, Programul Rabla nu își atinge obiectivele. Activiștii de mediu spun că trebuie luate și măsuri pentru descurajarea cumpărării de mașini la mâna a doua.
Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace: Vorbim de zone cu emisii reduse în oraș. Practic să descurajezi cetățenii să intre cu mașini vechi în centrul orașului. Poate taxe și impozite mărite pentru mașini mai poluante. Fiecare primărie poate să impună un anumit impozit în funcție de gradul de poluare al mașinii.
Citeste continuarea pe digi24.ro