Printr-un proiect de ordonanță pus în dezbatere publică joi, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune modificarea majoră a Codului rutier, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă. De principiu, modificările vizează mecanismele de sancționare a încălcării legislației rutiere, în sensul înăspririi sancțiunilor actuale și introducerii unora noi. Astfel, va putea fi sancționat condusul agresiv, mersul pe banda de urgență a autostrăzilor va fi amendat mai drastic, iar șoferii cu permise de conducere obținute în alte țări care comit infracțiuni rutiere aici nu vor mai putea conduce mașina pe drumurile publice din țara noastră.
După cum spuneam, proiectul de OUG de la MAI include prevederi care vizează, de principiu, majorarea sancțiunilor existente în legislația rutieră sau introducerea unor noi. Să le luăm pe rând.
1. Sancționarea comportamentului agresiv. Printre altele, comportament agresiv în trafic va fi considerată schimbarea frecventă și în forță a benzilor de circulație, cu scopul de a depăși o mașină sau un șir de vehicule, întoarcerea mașinii prin folosirea frânei de ajutor (sau de mână, așa cum e cunoscută), folosirea excesivă a claxonului sau a semnalelor luminoase (flash-uri), mersul pe o roată, în cazul motocicletelor etc.
Citește continuarea pe avocatnet.ro