Pentru a putea recalcula toate pensiile din țara noastră, așa cum intenționează autoritățile, e nevoie de evaluarea celor aproape cinci milioane de pensii din România. Deoarece, în condițiile actuale, procesul de evaluare a pensiilor ar dura foarte mult, Executivul a stabilit, printr-o ordonanță de urgență suplimentarea personalului caselor județene de pensii cu 1.000 de posturi.
Ocuparea lor se va face prin concurs, candidații urmând să dea un test grilă și să susțină un interviu pentru asta. Potrivit Ralucăi Turcan, ministrul muncii, înscrierea celor interesați se poate face începând de mâine și pot intra în procesul de selecție și persoane care nu au experiență, atâta timp cât îndeplinesc competențele și ablitățile necesare.
Potrivit ordonanței de urgență deja publicate în Monitorul Oficial, personalul din casele de pensii urmează a fi suplimentat cu 1 000 de posturi, pe o perioadă determinată până la 30 decembrie 2022, strict pentru evaluarea dosarelor de pensii. Suplimentarea personalului cu cei 1 000 de angajați este o condiție importantă pentru ca procesul de digitalizare și evaluare a dosarelor să fie încheiat în termenul asumat în Planul Național de Redresare și Reziliență – sfârșitul trimestrului trei al anului viitor, pentru a parcurge ulterior ceilalți pași ai reformei sistemului de pensii:
– Finalizarea cadrului legal care să aducă echitate și sustenabilitate și reducerea discrepanțelor din sistemul actual de pensii;
– Recalcularea pensiilor după formula din noua lege, care să permită o creștere mai consistentă a pensiilor mici aflate în plată.