Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcţie a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), recomandă cumpărătorilor precauţie în cazul achiziţiilor online în campania de reduceri de „Black Friday”, transmite Agerpres.
Potrivit unui comunicat de presă al ANPC, un prim sfat se referă la verificarea informaţiilor dacă magazinul online este sigur (structura site-ului, datele de contact, termenii şi condiţiile generale). De asemenea, este bine de ştiut faptul că, în perioadele de promoţie, operatorul economic trebuie să afişeze atât preţul redus, cât şi pe cel iniţial, iar reducerea trebuie să se aplice la cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile şi poate fi exprimat în valoare absolută sau în procent.
Totodată, reprezentanţii ANPC atenţionează că magazinele online pot încerca să influenţeze comportamentul de cumpărare al consumatorului fie prin afişarea unei numărători inverse, fie prin afişarea unor sintagme de tipul „au mai rămas doar trei articole”.